De Braamhuis stichting (de Jan Braam Stichting) is een onafhankelijke non-profit Stichting. Achter de schermen wordt het Braamhuis bestuurd door een actief en betrokken bestuur. Alle vrijwilligers/ bestuurs- en RvT leden zijn onbezoldigd en ontvangen in enkele gevallen uitsluitend een onkostenvergoeding.
De Braamhuis Stichting beheert een mooie bungalow, die beschikbaar is gesteld door de gemeente Zevenaar. Naast de activiteiten houdt de Stichting zich bezig met het financieel en beheersmatig realiseren van het inloophuis.
De Raad van toezicht heeft vier per jaar een overleg met het voltallige bestuur. Bestuursvergadering vinden 1 x per maand plaats.
In en rondom het Braamhuis zijn ongeveer 30 vrijwilligers actief. Zij vervullen de volgende functies gastvrouwen, huismeester, tuinmannen, docenten, jeugdvrijwilligers, activiteitenbegeleiders, communicatievrijwilligers.
Braamhuis heeft geen structurele subsidies en is volledig afhankelijk van sponsoren, giften en legaten.
Bestuur:
Jos Ross, voorzitter;
Rob Nieuwenhuis, secretaris;
Aad Kwant, penningmeester;
Anita ter Harmsel, penningmeester;
Ans Schuiling, algemeen lid/coördinator vrijwilligers;
Jeanne Weenink, algemeen lid/coördinatie activiteiten en netwerken;
Angelique Bukman, algemeen lid/coördinatie activiteiten en netwerken
Raad van toezicht:
Edwin Brugman, voorzitter
Gerard van Aken,portefeuille ondernemers
Jules Prick, portefeuille juridisch
Cees Hommes, portefeuille financiën
Beleid/financien/Anbi status
Ieder jaar legt de Jan Braam Stichting verantwoording af over het gevoerde beleid en de financiën in het afgelopen jaar en publiceren we het jaarplan voor het lopende jaar. Ieder jaar moeten deze voor 1 juli worden gepubliceerd.
De Jan Braam Stichting bezit de Anbistatus en voldoet daarbij aan alle hiermee samenhangende voorwaarden. Ook aan de nieuwe eisen die vanaf 1 januari 2014 zijn gesteld, onder andere met betrekking tot openbaarheid en controle.
Voor de realisatie van al onze activiteiten en de exploitatie zijn wij afhankelijk van donaties en giften. Ons beleid is erop gericht om donerende bedrijven voor meerder jaren aan ons te binden, ook voor lagere bedragen. Neem contact met ons op wanneer je ons werk een warm hart toedraagt en ons financieel wilt steunen. Wij bespreken dan graag met je de mogelijkheden en de (voordelige) fiscale consequenties.
Beleid
Jaarverslag 2023 en Jaarplan 2024
Financiën
Accountantsrapport Jan Braam Stichting 2024
Het overzicht van donaties in geld en goederen/diensten over 2023 vindt u in het jaarverslag 2023.
Archief
Oudere jaarverslagen en jaarplannen zijn opvraagbaar bij het bestuur van de Stichting.